Business Controller – Den Bosch

By 24 juli 2019Vacatures

Business Controller

Als Business Controller bij deze netbeheerder ben jij de onmisbare schakel die er voor zorgt dat wij in control zijn en fungeer je als ons onafhankelijk bedrijfseconomisch geweten!

Je nieuwe uitdaging
In deze specifieke rol werk je in een team met drie andere Business/Proces Controllers, waarbij jij het Onderhoud & Storingen proces binnen deze netbeheerder als aandachtsgebied hebt. Je werkt veel samen met het INFRA processenteam vanuit de business. Overkoepelend zorg je ervoor dat de Onderhoud & Storingen processen in control zijn en efficiënt verlopen. Hierbij ben je in gesprek met de business om een praktische vertaling van beleid te realiseren, te verhelderen én verbetermogelijkheden te identificeren.

Als sparring partner van de manager ondersteun en adviseur je het management en begeleid je besluitvorming op zowel strategisch als tactisch niveau. Daarnaast initieer en implementeer je veranderingen, gericht op continue verbetering van sturing en beheersing. Jij neemt de adviserende rol in bij proceswijzigingen, bekijkt of de wijzigingen realistisch en efficiënt verlopen, identificeert (structurele) knelpunten (bijv. op efficiency of in control zijn) en geeft mede vorm aan het oplossen hiervan. Je geeft tevens, samen met collega’s, vorm aan de inrichting van het nieuwe ERP-pakket (SAP).

In jouw rol als Business Controller werk je voornamelijk binnen de volgende vakgebieden:
Managementondersteuning en Advies;
Riskmanagement;
Informatievoorziening;
Projecten/business cases;
Planning en Control.

Jouw profiel
Gezien de senioriteit van deze organisatie, zijn een afgeronde WO-opleiding richting bedrijfskunde of bedrijfseconomie aangevuld met een postdoctorale opleiding RA of RC vereist voor een goede invulling van je functie. Daarnaast heb je minimaal 5 jaar werkervaring als Business Controller of Accountant en beschik je over kennis van risk management.

Wij zijn op zoek naar een echte business controller die de business weet te challengen en de brug weet te bouwen tussen Business en Financiën. Je communiceert op verschillende niveaus en met verschillende personen. Met al deze stakeholders weet jij door jouw manier van communiceren je doelen te bereiken. Daarnaast werk je proactief, realiseer je mede de plannen van de organisatie en zoek je daarbij naar risico’s en kansen en maak je de consequenties voor de langere termijn inzichtelijk. Adviserend om tafel zitten met het management is jou niet vreemd en je hebt een drive om zaken aan te pakken. Tenslotte beschik je over de kennis en vaardigheden om op de juiste wijze te interveniëren

Ons aanbod
Als een van de beste werkgevers van Nederland heeft dit bedrijf naast uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden veel aandacht voor de balans tussen werk en privéleven. Er zijn dan ook talrijke voorzieningen om werk en privé te combineren. Verder bieden ze je een breed scala aan trainings- en opleidingsmogelijkheden. Jaarlijks wordt er met iedere medewerker een persoonlijk ontwikkelingsplan opgesteld, waarmee jij de koers van je carrière zelf in de hand hebt. Er is dus ruime aandacht voor jouw professionele en persoonlijke groei.

Deze functie is ingedeeld in klasse 16, met een maximum van € 5.428,- bruto per maand, op basis van een 40-urige werkweek. Inclusief secundaire arbeidsvoorwaarden is het maximum salaris € 6.678,- bruto per maand;
Deze secundaire arbeidsvoorwaarden kun je naar eigen inzicht inzetten voor het kopen van bijvoorbeeld extra verlof, een extra uitbetaling bij je salaris of bijvoorbeeld een fietsplan of extra pensioenstorting;
42 vakantiedagen (inclusief ADV);
Reiskosten vergoeding en een 1e klas OV-kaart (diverse kantoren zijn op loopafstand van stations gelegen);
Goede pensioenregeling en collectieve verzekeringen;
Laptop en telefoon;
Veel vrijheid, ruimte voor ideeën en initiatief!

Je nieuwe werkgever
In onze maatschappij is energie onmisbaar. Daarom werken we aan een betrouwbare en duurzame energievoorziening voor vandaag én voor de toekomst. De organisatie is gedreven, snel en wendbaar. En zo kunnen ze met ruim 4300 gedreven medewerkers de maatschappelijke eisen en de uitdagingen in de energiewereld aan. Door de kennis, expertise en energie op alle mogelijke manieren in te zetten, geven ze vaart aan de energietransitie. Een maatschappelijke rol die ze ook in tijden van snelle verandering blijven waarmaken. Nu en in de toekomst.

De afdeling Financiën staat voor een betrouwbare financiële verantwoording en het continu verbeteren van de besturing en beheersing van het bedrijf. Ze verzorgen de financiële dienstverlening voor het bedrijf, zowel voor de gereguleerde als de niet gereguleerde activiteiten.De afdeling Financiën omvat circa 120 fte en is opgebouwd uit de subafdelingen Financial Shared Services, Business Control, Corporate Control, Treasury en Internal Audit & Risk Management.

Interesse?
Geïnteresseerd in de functie van Business Controller? Neem dan contact op met Remco van Dongen via telefoonnummer 06-14101310 of stuur een email naar remco@fellowfield.nl. Wil je meteen solliciteren? Dat kan ook. Solliciteer dan meteen via onderstaande button en stuur ons je CV met motivatie. Je ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.